שאלה- האם יכול ליטול ידים לסעודה, מקנקן, בקבוק או כוס חד פעמית, ולברך על נטילת ידים?
תשובה- כן. דכל הכלים הללו כשרים לנטילת ידים. ובדיעבד אף כוס חד פעמית.
מקורות: כ"כ בשו"ע (סימן קנט סעיף א) כל הכלים כשרים, וצריך שיהא מחזיק רביעית. ע"כ. ובענין נטילת ידים מקנקן דשרי כ"כ בילקו"י (סימן קנט סעיף ג), כלי שיש לו בליטה לשפוך ממנו מים, כמו קנקן מים שנעשה מתחלה כך, מותר ליטול ממנו ידים. ע"כ.
ובענין בקבוק דשרי ליטול ממנו ידים כ"כ שם (בסימן קנט סעיף ב) אם אין שם כלי לנטילה, אלא בקבוק שפיו צר, יש להקל ליטול ממנו נטילת ידים לסעודה. ע"כ.
ובענין כוס חד פעמית כ"כ בילקו"י (סימן קנט סעיף ט), דכוס העשוי מנייר או מקרטון, היכול להחזיק את המים בתוכו, וכן כוס הנועד לשימוש חד פעמי, כשרים לנטילת ידים. ע"כ.
תשובה- כן. דכל הכלים הללו כשרים לנטילת ידים. ובדיעבד אף כוס חד פעמית.
מקורות: כ"כ בשו"ע (סימן קנט סעיף א) כל הכלים כשרים, וצריך שיהא מחזיק רביעית. ע"כ. ובענין נטילת ידים מקנקן דשרי כ"כ בילקו"י (סימן קנט סעיף ג), כלי שיש לו בליטה לשפוך ממנו מים, כמו קנקן מים שנעשה מתחלה כך, מותר ליטול ממנו ידים. ע"כ.
ובענין בקבוק דשרי ליטול ממנו ידים כ"כ שם (בסימן קנט סעיף ב) אם אין שם כלי לנטילה, אלא בקבוק שפיו צר, יש להקל ליטול ממנו נטילת ידים לסעודה. ע"כ.
ובענין כוס חד פעמית כ"כ בילקו"י (סימן קנט סעיף ט), דכוס העשוי מנייר או מקרטון, היכול להחזיק את המים בתוכו, וכן כוס הנועד לשימוש חד פעמי, כשרים לנטילת ידים. ע"כ.