שאלה-האם יש בעיה לאכול בשר עם דג. או שהשתנו הטבעיים. והאם יש הבדל בין בשר לעוף בנושא זה.??? תודה למו"ר
תשובה- בשולחן ערוך יורה דעה סימן קט"ז סעיף בכתב - צריך ליזהר שלא לאכול בשר ודג ביחד, מפני שקשה לצרעת. הגה: וכן אין לצלות בשר עם דג, משום ריחא. מיהו בדיעבד אינו אוסר (ארוך כלל ל"ט דין כ"ה)
וכ"כ בילקו"י סימן קט"ז סעיף כ' אסור לאכול בשר ודגים ביחד משום שקשה לצרעת, ומכל מקום מותר לשני בני אדם המכירים זה את זה לאכול על שלחן אחד, זה בשר וזה דגים, ואין צריך לעשות הפסק והיכר, שאין חוששין שמא יקח אחד מהם מחבירו ויבא לידי סכנה, כמו שגזרו חז''ל בכיוצא בזה: בשני בני אדם שאוכלים על שלחן אחד זה בשר וזה גבינה, משום דבסכנתא האנשים נזהרים יותר. וכן המנהג להתיר. [ילקוט יוסף איסור והיתר כרך ג' עמוד שטו]
ולא ראיתי שהביאו האחרונים חילוק בין בשר לעוף. משמע ששניהם אסור.
וממה שהביאו זאת אחרוני זממנו יש ללמוד שלא ס"ל שהשתנו הטבעים מאז השולחן ערוך
תשובה- בשולחן ערוך יורה דעה סימן קט"ז סעיף בכתב - צריך ליזהר שלא לאכול בשר ודג ביחד, מפני שקשה לצרעת. הגה: וכן אין לצלות בשר עם דג, משום ריחא. מיהו בדיעבד אינו אוסר (ארוך כלל ל"ט דין כ"ה)
וכ"כ בילקו"י סימן קט"ז סעיף כ' אסור לאכול בשר ודגים ביחד משום שקשה לצרעת, ומכל מקום מותר לשני בני אדם המכירים זה את זה לאכול על שלחן אחד, זה בשר וזה דגים, ואין צריך לעשות הפסק והיכר, שאין חוששין שמא יקח אחד מהם מחבירו ויבא לידי סכנה, כמו שגזרו חז''ל בכיוצא בזה: בשני בני אדם שאוכלים על שלחן אחד זה בשר וזה גבינה, משום דבסכנתא האנשים נזהרים יותר. וכן המנהג להתיר. [ילקוט יוסף איסור והיתר כרך ג' עמוד שטו]
ולא ראיתי שהביאו האחרונים חילוק בין בשר לעוף. משמע ששניהם אסור.
וממה שהביאו זאת אחרוני זממנו יש ללמוד שלא ס"ל שהשתנו הטבעים מאז השולחן ערוך