שאלה: על פי ההלכה - קיים איסור ייחוד עם רווקה (או פנויה, לצורך העניין), או שהאיסור הוא באשת איש?
תשובה- שולחן ערוך אבן העזר הלכות אישות סימן כב (סעיף א) אסור להתייחד עם ערוה מהעריות, בין זקנה בין ילדה, שדבר זה גורם לגלות ערוה, חוץ מהאם עם בנה והאב עם בתו והבעל עם אשתו נדה. וחתן שפירסה אשתו נדה קודם שיבעול, אסור להתייחד עמה,
אלא היא ישנה בין הנשים והוא ישן בין האנשים; ואם בא עליה ביאה ראשונה ואח"כ נטמאת, מותר להתייחד עמה. דשאירע מעשה אמנון ותמר, גזר דוד ובית דינו על ייחוד פנויה. ואף על פי שאינה ערוה, בכלל ייחוד עריות היא. ושמאי והלל גזרו על ייחוד עובדי כוכבים. נמצא, כל המתייחד עם אשה שאסור להתייחד עמה, בין ישראלית בין עובדת כוכבים, מכין את שניהם מכת מרדות, האיש והאשה, ומכריזין עליהם.
אלא היא ישנה בין הנשים והוא ישן בין האנשים; ואם בא עליה ביאה ראשונה ואח"כ נטמאת, מותר להתייחד עמה. דשאירע מעשה אמנון ותמר, גזר דוד ובית דינו על ייחוד פנויה. ואף על פי שאינה ערוה, בכלל ייחוד עריות היא. ושמאי והלל גזרו על ייחוד עובדי כוכבים. נמצא, כל המתייחד עם אשה שאסור להתייחד עמה, בין ישראלית בין עובדת כוכבים, מכין את שניהם מכת מרדות, האיש והאשה, ומכריזין עליהם.
שאלה- כלומר, אחרי שאעבור דירה, לא אוכל להכניס לדירה לביקור אף נקבה מבנות האדם? או שיספיק לא לנעול? אני מדבר על מפגש על כוס תה וכיוצ"ב ולא אירוח מלא.
תשובה- ביקור מותר. אלא שצריך לדאוג שלא יהיה ייחוד. דהיינו שאם יש אפשרות טכנית שמישהו יכול להכנס לדירה מבלי לבקש רשות, אז אין איסור ייחוד. או שמשאירים דלת פתוחה.