שאלה- האם צריך ליטול עם כלי, בנטילת ידים לתפילה?
תשובה- לא.
מקורות: נטילה לתפילה אינה יותר חמורה מנטילת ידים בבקר, שהרי שכתוב בשו"ע (סימן צב סעיף ה) "רחץ ידיו שחרית והסיח דעתו, צריכים נטילה לתפלה", הרי שאם לא הסיח דעתו אינו צריך ליטול שוב ידים. ובשחרית קיימא לן דלא חייב כלי, כמ"ש בשו"ע (סימן ד סעיף ז) "טוב להקפיד בנטילת ידים שחרית בכל הדברים המעכבים בנטילת ידים לסעודה. הגה: מיהו אינו מעכב, לא כלי, וכו'". ממה שכתב השו"ע 'טוב' משמע שאין מעכב כלי וכן דעת הרמ"א. אם כן כל שכן לתפילה דלא חייב דוקא ליטול מכלי.
תשובה- לא.
מקורות: נטילה לתפילה אינה יותר חמורה מנטילת ידים בבקר, שהרי שכתוב בשו"ע (סימן צב סעיף ה) "רחץ ידיו שחרית והסיח דעתו, צריכים נטילה לתפלה", הרי שאם לא הסיח דעתו אינו צריך ליטול שוב ידים. ובשחרית קיימא לן דלא חייב כלי, כמ"ש בשו"ע (סימן ד סעיף ז) "טוב להקפיד בנטילת ידים שחרית בכל הדברים המעכבים בנטילת ידים לסעודה. הגה: מיהו אינו מעכב, לא כלי, וכו'". ממה שכתב השו"ע 'טוב' משמע שאין מעכב כלי וכן דעת הרמ"א. אם כן כל שכן לתפילה דלא חייב דוקא ליטול מכלי.