שאלה- הברית במנחה, האם אומרים תחנון בשחרית כשנמצאים שם בעלי הברית?
תשובה- כן.
מקורות: כתוב בשו"ע (סימן קלא ס"ד) נהגו שלא ליפול על פניהם בבהכ"נ ביום מילה. הגה: ודוקא שהמילה באותו בהכ"נ, אבל אם אין המילה בבהכ"נ, אף על פי שהיא בבהכ"נ האחרת, אומרים תחנון. וביום המילה שאין אומרים תחנון, דוקא שחרית שמלין אז התינוק, אבל מנחה אף על פי שמתפללים אצל התינוק הנימול, אומרים תחנון. ע"כ. ומלשון השו"ע משמע שבכל היום לא אומרים תחנון. ולדעת הרמ"א אומרים תחנון בתפילה הסמוכה בין לפני בין לאחרי. והאריך בזה בשו"ת יביע אומר (ח"ג או"ח סימן יב) וסיכם: שאם עושים את המילה בבוקר, גם במנחה אין לומר תחנון ונפ"א, אם נמצא שם אחד מבעלי מברית, דהיינו אבי הבן או הסנדק או המוהל. אבל אם מאחרים את המילה עד סמוך למנחה יש לומר נפ"א בשחרית, ורק במנחה הסמוכה לברית מילה אין לומר נפ"א, ומ"מ אם נהגו שלא לומר גם בשחרית אין לשנות מפני המחלוקת. ע"כ. וכ"כ בילקו"י (סימן קלא סכ"ח).