שאלה- מנין הכריכות בצצית הוא 7,8,11,13 מה הרמז למספר כריכות אלו, ומה צריך לכוין כשקושר אותם?
תשובה- רומז ל- "ה' אחד".
7,8,11 גמטריה 'הויה', 13 גימטריה 'אחד'.
ובשעת הקשירה, יכוין לשם מצות צצית, ויחשוב אהבת ויראת ה'.
מקורות: בשו"ע (סימן יא סעיף ט) נוהגים לכרוך באויר ראשון ז' כריכות, ובשני ט', ובשלישי י"א וברביעי י"ג, שעולים כולם מ' כמנין ה' אחד שעולים ל"ט ועם השם הם מ'. ע"כ. וכתב הט"ז (שם ס"ק טז) "בכוונות האר"י כתוב בשני ח" וכ"כ המגן אברהם (שם ס"ק כב) ושערי תשובה (שם ס"ק כד), וכ"ה במשנה ברורה (סימן יא ס"ק ע) וכ"כ הבן איש חי (פרשת לך לך סעיף א).
דהכי איתא בשער הכוונות (צצית דרוש ו) הנה ט"ל כריכות שיש בציצית הם בחינת ט"ל אותיות שיש באהיה דההין בפשוט ומלוי ומילוי המילוי לפי שסוד הציצית הוא באהיה דההין העולה כנף. ולכן נבאר ענין עשיית הציצית כפי מנהג מורי ז"ל, בתחילה יקשור שני קשרים סמוך לכנף ויכרוך ז' כריכות ויקשור ב' קשרים אחרים ויכרוך ח' כריכות ויקשור ב' קשרי' אחרים ויכרוך י"א כריכות אח"כ יקשור ב' קשרים אחרים ויכרוך י"ג כריכות ויקשור ב' קשרים אחרים והרי הם ט"ל כריכות כמנין ט"ל אותיות אהיה דההין כנ"ל כמספר ידוד אחד. ע"כ.
בענין הכונה בעינן טויה לשמה כמבואר בשו"ע (סימן יא סעיף א) "החוטין, צריך שיהיו טווין לשמן. שיאמר בתחלת הטווי שהוא עושה כן לשם ציצית". וכשמטיל את הציציות בבגד בעינן גם כונה לשם מצות צצית כמבואר בשו"ע (סימן יד סעיף ב) "הטיל ישראל ציציות בבגד, בלא כוונה, לא יברך עליו".
ומה שכתבנו שיחשוב באהבת ויראת ה', הרי זו מצות עשה כל רגע. וכשעושה דבר וחושב באהבת ויראת ה' משפיע עליו קדושה.