ואם לא.
1-- האם מותר בתנאי שאם יהיה רווח, זה ילך לצדקה?
2-- מה לעשות עם הכסף שהרווחתי עד היום?
תשובה- אסור לשחק פוקר גם אם רוצה לתרום את הכסף לצדקה שהרי הוא נחשב כמו שאר הימורים כמו משחק בקוביה ועוד
ואם אין לו מלאכה אחרת חוץ מזה הרי הוא פסול לעדות
ומה שהרויח לא צריך להחזיר אלא אם חפץ לצאת ידי שמים
ואם הרויח מגוי לא צריך כלל להחזיר
ובכל אופן עליו לחזור בתשובה ולא לשחחק בדבר זה יותר ולהשמיד את הקלפים הללו שהם מכשיר לדבר עברה.
מקורות: שולחן ערוך חושן משפט הלכות עדות סימן לד סעיף טז
{לט} מפריחי יונים (פי' שמלמדים אותם להביא יונים משובך הזולת) כח] בישוב, פסולים, כט] מפני שחזקתן כ) שגוזלים יונים של אחרים. וכן סוחרי שביעית, ל] והם בני אדם שיושבים בטלים, וכיון שבאה שביעית פושטים ידיהם ומתחילים לישא וליתן בפירות, שחזקת אלו שהם אוספים פירות שביעית ועושים בהן סחורה, וכן משחק בקוביא, והוא שלא תהיה לו אומנות אלא הוא, הואיל ואינו עוסק בישובו של עולם, טז {מ} הרי זה בחזקת לא] שאוכל מן הקוביא שהוא אבק גזל. ולא אקוביא בלבד אמרו, אלא אפילו משחקים בקליפי אגוזים וקליפי רמונים; לב] {מא} וכן לא יונים בלבד אמרו, אלא אפילו במשחקים בבהמה חיה ועוף, ואומרים: כל הקודם את חבירו או כל הנוצח את חבירו יטול בעליו שניהם, וכל כיוצא בשחוק זה, לג] והוא שלא תהיה לו אומנות אלא שחוק זה, הרי זה פסול. לד] וכל אלו, פסולים מדבריהם.
שולחן ערוך חושן משפט הלכות גזילה סימן שע
סעיף א
א] יש דברים שאסרו חכמים משום גזל, והעובר עליהם הרי זה גזלן מדבריהם: מפריחי יונים ומשחקים בקוביא. מפריחי יונים כיצד, לא יפריח אדם ב] בתוך היישוב, שהרי לוקח ממון אחרים שלא כדין, ג] מפני שמשלח זכר {א} ויביא נקבה משובך אחר, או נקבה ותביא זכר; ולא יונים בלבד, אלא כל העושה כזה בשאר עופות {ב} או חיה או בהמה, הרי זה גזלן מדבריהם.
סעיף ז
כל מי שיש בידו גזל מדבריהם אינו יוצא מידו בדיינים.
ולגבי אבק רבית למדנו שאינו יוצא בדיינים
וכתב הרמ"א
שולחן ערוך יורה דעה הלכות רבית סימן קסא
סעיף ב
אבק רבית, (ב) אינה יוצאה בדיינים. ז] ואם בא (ג) לצאת ידי שמים, (ד) חייב להחזיר.
לכן מסתבר שגם במקרה הזה לא חייב להחזיר אלא אם רוצה לצאת ידי שמים
סעיף ל
מאימתי חזרת המשחקים בקוביא, משישברו פספסיהם (פי' כלי השחוק הנזכר והם הקוביאות) ויחזרו בהם חזרה גמורה לו) {עו} שלא יעשו אפילו בחנם.
סעיף לא
מאימתי חזרת מפריחי יונים, משישברו הכלים שצדין בהם ויחזרו בהם חזרה גמורה {עז} שאפילו במדבר לא יעשו. (סו] {עח} ויש אומרים דגם כאן ובמשחקים בקוביא לז) צריכים להחזיר המעות שהרויחו) (ב"י בשם הרא"ש פ' זה בורר).