שלום לרב.
א. התחלתי לשתות משקה שהכל
והתפללתי במניין באותו מקום. האם אחרי התפילה צריך לברך שוב?
ב.אישה שעשתה בדיקת הפסק טהרה ומוך דחוק וביום שלמחורת לא בדקה כלל מה תעשה??
ג.מחילה על השאלה...!
ראיתי בשו"ע שצואה במקומה פוסלת התפילה.
עד כמה צריך לנקות שם. הרי אין לדבר סופ.
בברכה.
א- לא
ב- כתב בטהרת הבית חלק ב' בפרק יג' סעיף ה' שבדיעבד, אם היה המוך דחוק כל זמן בין
השמשות, וכן בדקה ביום השביעי, הרי שיכולה לטבול בליל שמיני כרגיל.
וכן כתב שאם המדובר בזוג, שיש חשש שיכשלו, בשעת הדחק גדול, אפשר להקל להם רק אם
עשו הפסק טהרה, אך ללא מוך דחוק, ובדיקה של היום השביעי.
לכן תשאל בבקשה אם היה לה המוך כל זמן בין השמשות, ובצירוף הבדיקה של היום
השביעי אז יכולה להקל לטבול כרגיל, אך יש להסביר לה שזה בדיעבד, ושמכאן ולהבא
תיזהר בדבר.
וכן פסק בשו"ת אבני שוהם בסימן קצ"ו.
ג- לשטוף עם מים
שבת שלום אברהם מלמד
א. התחלתי לשתות משקה שהכל
והתפללתי במניין באותו מקום. האם אחרי התפילה צריך לברך שוב?
ב.אישה שעשתה בדיקת הפסק טהרה ומוך דחוק וביום שלמחורת לא בדקה כלל מה תעשה??
ג.מחילה על השאלה...!
ראיתי בשו"ע שצואה במקומה פוסלת התפילה.
עד כמה צריך לנקות שם. הרי אין לדבר סופ.
בברכה.
א- לא
ב- כתב בטהרת הבית חלק ב' בפרק יג' סעיף ה' שבדיעבד, אם היה המוך דחוק כל זמן בין
השמשות, וכן בדקה ביום השביעי, הרי שיכולה לטבול בליל שמיני כרגיל.
וכן כתב שאם המדובר בזוג, שיש חשש שיכשלו, בשעת הדחק גדול, אפשר להקל להם רק אם
עשו הפסק טהרה, אך ללא מוך דחוק, ובדיקה של היום השביעי.
לכן תשאל בבקשה אם היה לה המוך כל זמן בין השמשות, ובצירוף הבדיקה של היום
השביעי אז יכולה להקל לטבול כרגיל, אך יש להסביר לה שזה בדיעבד, ושמכאן ולהבא
תיזהר בדבר.
וכן פסק בשו"ת אבני שוהם בסימן קצ"ו.
ג- לשטוף עם מים
שבת שלום אברהם מלמד