רציתי לדעת
איך מופיע בספרי חזון עובדיה שביום שבת שאחרי ז של פסח מותר לאכול חמץ??
הרי החמץ היה מוקצה בערב שבת??
וגם אם מתכוון שלא יהיה מוקצה נמצא עובר על בל יראה וימצא בחג עצמו??
תודה למו"ר
שלום וברכה. אכן דבריך צודקים, שכן כתב בחזון עובדיה. ווהעתקתי את דברי הילקוט יוסף באתר כאן
ולאחר העיון ביחוה דעת בסימן ס"ד, יש להשיב, שהתוספות במסכת ביצה דף ד' כתבו שאף שאומרים שמה שמוקצה בבין השמשות, הרי הוא מקוצה לכל השבת, מכל מקום אם הוא מוקצה מחמת יום שעבר, לא אמרינן מיגו דאתיקצאי. וכן הביא הרב עוד פוסקים, והסתמך עליהם.
וכן אין חשש לגזל הגוי, כיון שמתנים עימו מראש, שמסכים שישתמשו בחמץ שלאחר הפסח, ואחר כך ישלמו לו כפי המגיע לו.
בכל אופן- ברור שאסור להוציא את החמץ בעצם יום שביעי של פסח כיון שיעברו על בל יראה ובל ימצא.
בכל אופן- ברור שאסור להוציא את החמץ בעצם יום שביעי של פסח כיון שיעברו על בל יראה ובל ימצא.
בהצלחה רבה וחג שמח וכשר