שאלה
לרב שלום וברכה .
בפרשת השבוע הקודמת ויצא ישנה סוגיה לגבי רחל אמנו אשר מבקשת מיעקב אבינו שיתפלל עליה לבנים ועונה לה האם תחת אלקים אנוכי ובהמשך רחל אמנו מבקשת את הדודאים מלאה ואומרת לה האם את דודאי בני ואת בעלי את מבקשת מה העניין אשר רוצים להתריס על רחל אימנו.
ערן
שלום ערן
ראה נא בבקשה.
כל אדם בעולם הקב"ה מנהיג עימו סוג של הנהגה. יש שמנהיג עימו ה' הנהגה של עושר ויש של עוני. יש הנהגה של מכובדות ויש הנהגה של בזיון. הכונה שבכל מקום הראשון יקבל כבוד מהסביבה, ואילו השני יקבל בזיונות. והכל מפלאות תמים דעות, הכל מדוקדק, והכל לפי התיקון של הנשמה בגלגול זה ובגלגולים אחרים.
ראה נא בבקשה- אני מכיר בית שיש בו מצב בולט שילד אחד ההנהגה שה' מנהיג עימו שהכל לכחתילה, הבגדים, הצרכים האישיים האוכל אפילו העט לישיבה. ויש ילד , שכמה שההורים משתדלים, אצלו הכל בדיעבד, תמיד הבגדים שלו בדיעבד, וכן הנעליים נקרעות מהר, ולא מוצאים זמן לקנות חדשות והולך תקופה עם נעליים חצי קרועות, ותמיד העט שלו נשבר כבר בהתחלה שקונה אותו, ולקח זמן עד שקונה חדש ובינתיים העט כותב לא חלק. כמה שמנסים לשנות מצב זה, אני רואה שזה סוג הנהגה שה' מנהיג עם הילד.
מעין זה גם לגבי רחל אימנו.
יעקב נהג בתמימות- ואמר לה, את חפצה שאני אתפלל, זה בסדר, אך אל תדרשי ממני שיבוא לך ילד כאילו זה תלוי בי.
וכן לאה- דאגה לחלק שלה ואומרת הרי ידוע שדודאים זו סגולה להריון, לכן את רוצה גם את בעלי וגם את הדודאים, (עד שבני ראובן מצא פרח נדיר זה בשדה) הרי שכל אחד עשה בתמימות כלפי עצמו, אבל כלפי רחל, היתה סוג של הנהגה שמימית שכאילו כולם מתריסים בה. ואילו היא צריכה לעמוד בנסיון.
אם נתבונן נראה שכמעט ולא היה לא נחת רוח בחיים, יעקב היה חפץ בה אך התחתן ראשון עם לאה. לאחר מכן לכולם היו ילדים ואפילו לשפחות ולה לא היו. ועד שנולד בנימין נפטרה בלידה, וגם לא נקברה עם יעקב, וכן לא נקברה בקבר מסודר אלא על אם הדרך.
ואמרו רבותינו שרחל רומזת לגלות, שעם כל הקשיים צריכים לקבל את הכל באהבה עד יבוא גואל
כו"ט ובהצלחה רבה
אברהם מלמד
לרב שלום וברכה .
בפרשת השבוע הקודמת ויצא ישנה סוגיה לגבי רחל אמנו אשר מבקשת מיעקב אבינו שיתפלל עליה לבנים ועונה לה האם תחת אלקים אנוכי ובהמשך רחל אמנו מבקשת את הדודאים מלאה ואומרת לה האם את דודאי בני ואת בעלי את מבקשת מה העניין אשר רוצים להתריס על רחל אימנו.
ערן
שלום ערן
ראה נא בבקשה.
כל אדם בעולם הקב"ה מנהיג עימו סוג של הנהגה. יש שמנהיג עימו ה' הנהגה של עושר ויש של עוני. יש הנהגה של מכובדות ויש הנהגה של בזיון. הכונה שבכל מקום הראשון יקבל כבוד מהסביבה, ואילו השני יקבל בזיונות. והכל מפלאות תמים דעות, הכל מדוקדק, והכל לפי התיקון של הנשמה בגלגול זה ובגלגולים אחרים.
ראה נא בבקשה- אני מכיר בית שיש בו מצב בולט שילד אחד ההנהגה שה' מנהיג עימו שהכל לכחתילה, הבגדים, הצרכים האישיים האוכל אפילו העט לישיבה. ויש ילד , שכמה שההורים משתדלים, אצלו הכל בדיעבד, תמיד הבגדים שלו בדיעבד, וכן הנעליים נקרעות מהר, ולא מוצאים זמן לקנות חדשות והולך תקופה עם נעליים חצי קרועות, ותמיד העט שלו נשבר כבר בהתחלה שקונה אותו, ולקח זמן עד שקונה חדש ובינתיים העט כותב לא חלק. כמה שמנסים לשנות מצב זה, אני רואה שזה סוג הנהגה שה' מנהיג עם הילד.
מעין זה גם לגבי רחל אימנו.
יעקב נהג בתמימות- ואמר לה, את חפצה שאני אתפלל, זה בסדר, אך אל תדרשי ממני שיבוא לך ילד כאילו זה תלוי בי.
וכן לאה- דאגה לחלק שלה ואומרת הרי ידוע שדודאים זו סגולה להריון, לכן את רוצה גם את בעלי וגם את הדודאים, (עד שבני ראובן מצא פרח נדיר זה בשדה) הרי שכל אחד עשה בתמימות כלפי עצמו, אבל כלפי רחל, היתה סוג של הנהגה שמימית שכאילו כולם מתריסים בה. ואילו היא צריכה לעמוד בנסיון.
אם נתבונן נראה שכמעט ולא היה לא נחת רוח בחיים, יעקב היה חפץ בה אך התחתן ראשון עם לאה. לאחר מכן לכולם היו ילדים ואפילו לשפחות ולה לא היו. ועד שנולד בנימין נפטרה בלידה, וגם לא נקברה עם יעקב, וכן לא נקברה בקבר מסודר אלא על אם הדרך.
ואמרו רבותינו שרחל רומזת לגלות, שעם כל הקשיים צריכים לקבל את הכל באהבה עד יבוא גואל
כו"ט ובהצלחה רבה
אברהם מלמד